******ماشین******

برو کف کن

******ماشین******

برو کف کن

ماشین یا .......

  

  

 

ماشینی که چهار وسیله دیگر میشود 

 

یک طراح انگلیسی خوش‌ذوق خودرویی طراحی کرده که هیچ مانعی نمی‌تواند مانع از حرکت آن شود. خودروی هالو می‌تواند به هواپیما، هلی‌کوپتر و قایق نیز تبدیل شود و به سادگی به بیشترین سرعت‌های ممکن دست یابد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از خبرانلاین طراحان تاکنون خودروهایی طراحی و ساخته‌اند که به قایق، هواپیما و حتی هلی‌کوپتر هم تبدیل می‌شوند؛ به این ترتیب چرا نتوان خودرویی ساخت که بتواند به همه این وسایل تبدیل شود؟

همین سوال، فیلیپ پالی انگلیسی را به فکر طراحی خودروی مفهومی هالو انداخت. اما قبل از آنکه نگاه دقیق‌تری به این خودرو داشته باشید، بدانید که این خودرو مفهومی جداشونده دارای قسمتی مرکزی است که بدون تغییر باقی می‌ماند و قسمت‌های دیگر به دور آن می‌چرخند. این بخش مرکزی به سادگی به وصله‌ها و ابزارهای دیگر متصل می‌شود که به نوبه خود، ایده‌ای منحصربه‌فرد و فوق‌العاده است. 

 

 

ادامه مطلب بقیه شو بخون نظر یادتون نره                                  

ادامه مطلب ...

اتوبوس مثلاُ پرنده

چینی‌ها برای حل مسئله ترافبک،‌ آلودگی و حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ،‌ اتوبوس سه‌بعدی تندرویی طراحی کرده‌اند که می‌تواند بدون آلودگی و ترافیک، ‌تا ۱۲۰۰ مسافر را بر فراز سطح خیابان جابه‌جا کند

جابه‌جایی افراد در شهرهای بزرگ،‌ همیشه مسئله مهمی بوده است که برقراری تعادل در آن واقعا کار دشواری به نظر می‌رسد، وگرنه تا یه حال این تعادل برقرار شده بود! وقتی سیستم‌های حمل و نقل عومی کافی و جوابگو نباشند، ‌مردم ترجیح می‌دهد از خودروهای شخصی استفاده کنند که هم مشکل ترافیک و هم مشکل آلودگی را به همراه خواهد داشت.

استفاده از مترو و قطارهای زیرزمینی هم همه جا امکان‌پذیر نیست و هزینه‌های بالایی دارد. از طرف دیگر اگر قرار باشد که خیابان‌ها پر از اتوبوس بشوند،‌ باز مشکل ترافیک و آلودگی پابرجا خواهد بود. پس چاره چیست؟ به نظر می‌رسد که چینی‌ها جواب قابل قبولی برای این سوال پیدا کرده‌اند.

بر اساس گزارشی که پاپ‌ساینس منتشر کرده، چینی‌ها طرح یک اتوبوس سه‌بعدی تندرو را ارائه کرده‌اند که مسافران را بالای سطح خیابان‌ها جابه‌جا خواهد کرد در حالی که دو خط مسیر حرکت خودرو در زیر آن‌ها،‌ امکان جریان ترافیک را می‌دهد.

اتوبوس تندرو سه‌بعدی

این اتوبوس‌های تندرو، ‌مسیر کاملا مشخصی خواهند داشت و با شبکه برق شهری مرتبط خواهند بود. سلول‌های خورشیدی نصب شده روی سقف آن‌ها هم بخشی از انرژی مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌نماید. با این حال این اتوبوس‌ها سرعت چندانی ندارند و به درد سفرهای بین شهری نمی‌خورند، اما درون شهر، با قابلیت جابه‌جا کردن ۱۲۰۰ نفر، می‌توانند راه‌حلی ایده‌آل برای ترافیک شهری باشند.

چه وقتی که اتوبوس در حال حرکت باشد و چه زمانی که در ایستگاه توقف کرده باشد،‌ دو خط خودرو می‌توانند از زیر آن عبور نمایند. با این که اغلب مسیر اتوبوس مستقیم خواهد بود، ‌اما در صورت نیاز به گردش، ‌هشداردهنده‌ها خودروهای زیر اتوبوس را آگاه خوهند کرد که چرخشی در مسیر خواهد بود. همچنین اسکنرهای رادار اتوبوس در صورت نزدیک شدن بیش از حد خودروها به چرخ‌های اتوبوس به آنها هشدار خواهد داد. سیستم مشابهی، به خودروهایی که ارتفاعی بیش از حد مجاز برای ورود به زیر اتوبوس دارند علامت می‌دهد که مسیر خود را تغییر بدهند