ماشینی که چهار وسیله دیگر میشود
یک طراح انگلیسی خوشذوق خودرویی طراحی کرده که هیچ مانعی نمیتواند مانع از حرکت آن شود. خودروی هالو میتواند به هواپیما، هلیکوپتر و قایق نیز تبدیل شود و به سادگی به بیشترین سرعتهای ممکن دست یابد.
به گزارش آخرین نیوز به نقل از خبرانلاین طراحان تاکنون خودروهایی طراحی و ساختهاند که به قایق، هواپیما و حتی هلیکوپتر هم تبدیل میشوند؛ به این ترتیب چرا نتوان خودرویی ساخت که بتواند به همه این وسایل تبدیل شود؟
همین سوال، فیلیپ پالی انگلیسی را به فکر طراحی خودروی مفهومی هالو انداخت. اما قبل از آنکه نگاه دقیقتری به این خودرو داشته باشید، بدانید که این خودرو مفهومی جداشونده دارای قسمتی مرکزی است که بدون تغییر باقی میماند و قسمتهای دیگر به دور آن میچرخند. این بخش مرکزی به سادگی به وصلهها و ابزارهای دیگر متصل میشود که به نوبه خود، ایدهای منحصربهفرد و فوقالعاده است.
ادامه مطلب بقیه شو بخون نظر یادتون نره
ادامه مطلب ...چینیها برای حل مسئله ترافبک، آلودگی و حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ، اتوبوس سهبعدی تندرویی طراحی کردهاند که میتواند بدون آلودگی و ترافیک، تا ۱۲۰۰ مسافر را بر فراز سطح خیابان جابهجا کند
جابهجایی افراد در شهرهای بزرگ، همیشه مسئله مهمی بوده است که برقراری تعادل در آن واقعا کار دشواری به نظر میرسد، وگرنه تا یه حال این تعادل برقرار شده بود! وقتی سیستمهای حمل و نقل عومی کافی و جوابگو نباشند، مردم ترجیح میدهد از خودروهای شخصی استفاده کنند که هم مشکل ترافیک و هم مشکل آلودگی را به همراه خواهد داشت.
استفاده از مترو و قطارهای زیرزمینی هم همه جا امکانپذیر نیست و هزینههای بالایی دارد. از طرف دیگر اگر قرار باشد که خیابانها پر از اتوبوس بشوند، باز مشکل ترافیک و آلودگی پابرجا خواهد بود. پس چاره چیست؟ به نظر میرسد که چینیها جواب قابل قبولی برای این سوال پیدا کردهاند.
بر اساس گزارشی که پاپساینس منتشر کرده، چینیها طرح یک اتوبوس سهبعدی تندرو را ارائه کردهاند که مسافران را بالای سطح خیابانها جابهجا خواهد کرد در حالی که دو خط مسیر حرکت خودرو در زیر آنها، امکان جریان ترافیک را میدهد.
اتوبوس تندرو سهبعدی
این اتوبوسهای تندرو، مسیر کاملا مشخصی خواهند داشت و با شبکه برق شهری مرتبط خواهند بود. سلولهای خورشیدی نصب شده روی سقف آنها هم بخشی از انرژی مورد نیاز آنها را تامین مینماید. با این حال این اتوبوسها سرعت چندانی ندارند و به درد سفرهای بین شهری نمیخورند، اما درون شهر، با قابلیت جابهجا کردن ۱۲۰۰ نفر، میتوانند راهحلی ایدهآل برای ترافیک شهری باشند.
چه وقتی که اتوبوس در حال حرکت باشد و چه زمانی که در ایستگاه توقف کرده باشد، دو خط خودرو میتوانند از زیر آن عبور نمایند. با این که اغلب مسیر اتوبوس مستقیم خواهد بود، اما در صورت نیاز به گردش، هشداردهندهها خودروهای زیر اتوبوس را آگاه خوهند کرد که چرخشی در مسیر خواهد بود. همچنین اسکنرهای رادار اتوبوس در صورت نزدیک شدن بیش از حد خودروها به چرخهای اتوبوس به آنها هشدار خواهد داد. سیستم مشابهی، به خودروهایی که ارتفاعی بیش از حد مجاز برای ورود به زیر اتوبوس دارند علامت میدهد که مسیر خود را تغییر بدهند
سلام خوانندگان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا انقدر نظر نمیدید آدم دل و دماغ آپ گذاشتن رو نداره
درباره هر مطلبی که خواستید بدونید برام نظر بذارید اگه تونستم تو وب خودم میذارم اگه نه سایت معرفی می کنم
ممنون از لطف شما
عکس های بسیار زیبا از Mercedes Benz F800
برو ادامه مطلب بقیه عکس هارو ببین
ادامه مطلب ...مترجم: علیرضا سزاوار
در حال حاضر صنعت خودروسازی در جهان با سرعت زیاد به سمت استفاده از اتومبیل های دنده اتوماتیک (گیربکس اتوماتیک) می رود، این در حالی است که سیستم های گیربکس اتوماتیک نسبت به نوع معمولی دارای مزایا و فواید فوق العاده زیادی است که بسیاری از این فواید هنوز ناشناخته مانده است. یکی از مهمترین مزیت های گیربکس اتوماتیک این است که دنده ها را به طور خودکار تعویض کرده و وظایف راننده را به خصوص افرادی که عادت به تعویض زیاد دنده ها دارند، کاهش می دهد. در نتیجه لازم هم نیست که راننده در این زمینه مهارت خاص رانندگی داشته باشد. در سیستم های اتوماتیک، انتقال قدرت متناسب با مقاومت مسیر حرکت، در مواقع لزوم تعویض دنده ها به صورت خودکار انجام می شود. در خودروهایی که دارای گیربکس معمولی هستند، سرعت بیش از حد یا عدم هماهنگی بین سرعت چرخ ها به خصوص در صورتی که راننده هم مهارت کافی نداشته باشد، موجب استهلاک سریع خودرو می شود در حالی که در خودروهای گیربکس اتوماتیک، راننده فقط به سیستم تغییر وضعیت دنده ها و پدال گاز برای راندن خودرو نیاز دارد که این امر لذت رانندگی را هم به همراه دارد
ادامه مطلب ...
شرکت خودروسازی روسی ماروشیا به رقیبی تازه برای تولیدکنندگان خودروهای اسپورت تبدیل شده است.
به گزارش ایسنا، تاکنون بیشتر نام شرکتهایی مانند پورشه و فراری در عرصه تولید خودروهای اسپورت شنیده میشد، اما به تازگی یک شرکت روسی به نام شرکت خودروسازی ماروشیا پا به عرصه تولید این خودروها گذاشته است.
این شرکت قصد دارد در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۱ هفت مدل جدید خود را به نمایش بگذارد. این شرکت همچنین برای حضور در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی در سال جاری میلادی برنامهریزی کرده است.
خودروهای اسپورت تولید ماروشیا به نسبت خودروهای ساخته پورشه و فراری ارزانتر هستند و شاید این عامل باعث برتری شرکت روسی بر رقبای آلمانی و ایتالیایی خود شود.
البته خودروهای تولیدی ماروشیا کاملاً متعلق به این شرکت نیست، بلکه موتور آنها توسط یک شرکت بریتانیایی ساخته میشود.
به نظر میرسد این شرکت روس دستکم در بازار خودروهای اسپورت روسیه که تاکنون تقریبا دست نخورده باقی مانده، موفق شود.
این شرکت همچنین اقدام به خرید شرکت ویرجین که در مسابقات فرمول یک شرکت میکند، کرده است.
مسوولان شرکت ماروشیا هدفگذاری کردهاند محصولات خود در بازارهای اروپایی و آسیایی بفروشند.
روسها اواخر سال گذشته میلادی نیز برای از نخستین خودروی هیبریدی ساخت خود رونمایی کردند.
یک کارشناس خودرو روسیه در این باره گفت: تاکنون اگر میگفتیم روسیه میتواند خودروی اسپورت بسازد همه به ما میخندیدند، اما حالا همه چیز عوض شده است.
برای دیدن عکس ها برید ادامه مطلب
sQuba اولین خودروی آبی جهان :
sQuba اولین خودرویی در جهان می باشد که به طور کامل قابلیت حرکت در زیر آب را دارا می باشد.در واقع ایده ی اولیه این خودرو زمانی در ذهن رئیس شرکت سازنده نقش بست که او در حال دیدن فیلم جیمزباند بود.زمانی که او ماشین خیالی که زیر آب در حرکت بود را دید به فکر فرو رفت او می گوید : " برای سه دهه من تلاش کردم تا بفهمم که چگونه می توان خودرویی طراحی کرد که در زیر آب حرکت کند . و حالا ما شاهد این هستیم که این رویا به حقیقت پیوسته است."
این خودرو می تواند در زیر آب تنفس و حرکت کند درست شبیه یک زیردریایی. با آن می توانید به یک سفر دریایی بروید و در عمق آب از مناظر زیر آب دیدن کنید. ..
ادامه مطلب ...
خودروی "Biom" که طرح ابتدایی آن در رقابت جنجالی طراحی خودروی لس آنجلس به نمایش گذاشته شده است بیشتر به خودروهایی شباهت دارد که در سری جنگهای ستاره ای دیده می شدند. Biom چهار سرنشینه بوده و صندلی های آن به شکل الگوی الماس در کنار یکدیگر قرار داده شده اند.
خودرویی که به گفته شرکت سازنده اش در کارخانه تولید نمی شود بلکه قطعات مختلف آن از دانه های گیاهی رشد می کند؛ البته تا چند نسل آینده!
بقیه در ادامه مطلب...
شگفت انگیزترین بخش درباره Biom این است که بنز اعلام کرده خودروی جدیدش نه در کارخانه، بلکه از دانه های گیاهان رشد می کند. شاید در ابتدا این گفته کمی غیر معقول به نظر بیاید اما مطمئن باشید توضیحات بیشتر کارخانه بنز نیز نمی تواند شدت شگفت انگیزی این ایده را کاهش دهد:
در ساخت بخشهای مختلف Biom که وزن آن در حدود 394 کیلوگرم تخمین زده شده، از دانه های درختانی استفاده خواهد شد که به واسطه مهندسی ژنتیکی می توانند به شکل قطعات خودرو رشد کنند و سوخت آن نیز ماده ای به نام نکتارزیستی 4534 است، ماده ای که هیچ آلودگی زیست محیطی به وجود نمی آورد.
پوششهای پارچه ای Biom نیز نسوج کاملا زیستی خواهند بود که باز هم از دانه های گیاهی تراریخته رشد خواهند کرد و در میان جاده، تنها محصول جانبی که از کارکردن موتور این خودرو به وجود می آید، اکسیژن خواهد بود.
با این حال جالب است بدانید که محصول نهایی، یعنی خودروی کامل Biom به صورت زیستی کاملا تجزیه پذیر است؛ زمانی را تصور کنید که خودروهای فرسوده به صورت خود به خود به طبیعت بازگردند.
به نظرتان این طرح کاملا تخیلی و غیر ممکن می آید؟ شاید این طور باشد، اما خواسته اصلی رقابت طراحی خودرو در لس آنجلس، تفکر و تصور فراتر از حد منطق است که Biom نیز این شرط را به خوبی رعایت کرده است